CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 28, 2011

malunya!!!!..=p

assalamualaikum...=)

ari nie..sye nak cita pngalamn sye..first time pegi buat latihan moto..haahaha..smlm..mmg hati berbelah bagi..nak pegi ke x..sgt2 x suka ok..huhu..http://www.emocutez.com...yea..sye mcm org gila nak tnggu esok..hahaha..dh bnyak kali sye tngguh bt latihan tu..mcm2 alasan dah..hahaha..bila fikir2 balik...smpai bila sye nak larikn dri kan...so...pegi jgak la ari nie..hahaha..mmberanikan diri wlpun tkt ..hihi.....seyes mmg sye tkt sgt td..hahaha..ye la..dah la x pndai bwk..huhuhu..sye ada kt  sna  dlm pukul 8am mcm tu...ok...seyes ckp..lma gila tnggu..perut da brbunyi suda..tp x pe..tahan je dlu...smpai la kul 11.30 mcm tu..bru la turn sye..pastu...mse dia pnggil no sye..sye pon pegi la kat pkcik tu..haha..ckp sye x reti bwk moto..nak suh dia ajr..pastu..dia beleter ckit kt sye..hahaha..seyes geram ok!!ye la..sye mna tawu pape,..nsib dia x marah2..ckp elok2..tp..sye trasa aw...huhhu..dia ckp kt sye mcm nie... nie dialog km dua..hahaha..sje nak suh bce..hihii

pkcik garang: nak suh ajar??npe..x reti bwa lgi ke???
              me : x reti lagi..x cekap lgi..
pkcik garang:knp x bgtau awl2..bg borng trus pegi mcm tu je td..spatutnya..bgtau la msa bg borang td..yg
                    kmu xreti bwk..skrng..mcm mana sya nak ajar kamu..sye sorng kt sini..spa nak jga bdk2 lain nie
                    klu saya ajar kamu...lain kali bgtau awl ok..senag sikit nak urus...
               me: (dlm hati-mana tawu..first time kt sini..mna nak tau kena bgtau awl2..mencik pakcik tu..!!!)
                     abis tu mcm mana skrng nie..nak bwk juga ke...???
pkcik garang:tnggu la cikgu yg sorng lagi dtg..blajar dgn dia jap g...
               me:ok then...

hahaha..geram kn..seyes geram..rsa mcm nak ngis tau..ye la..sye x tawu pape..dia ckp mcm tu..sbar je la..tnggu lma gak..pastu..cikgu yg sowng lgi mai..nsib ckgu yg sowang nie baik skit..dia suh sye pegi pakai helmet dgn baju keselamatan yg kaler ijau tu..*pe name bju tu ek??hahaha..bru je ckp..dia suh sye cepat...gila ke ape...tnggu la jap...ish3..sabar je la..yea..sye mmg pling istimewa kt situ sbb sye sorng je yg x reti bwa..hahaha...nsib da x rmai orng..lbih krng dlm 10 org mcm tu je tinggl..malu pon de gak..hahaha..dsbbkn abg tu dok suh cpat..so..sye kelam kabut la skit..hahaha..nk pkai helmet tu..x reti la..hahaha..bnyk kali cuba x jadi..haha..dia dok pnggil lgi..haha...last2..sbb x reti..sye pegi la kt sorng boy nie...sbb..dia yg pling dekat dgn sye....gurl suma dok jauh2..ujung dunia gitu...haha...x kn nk pi kt diorg kt..japg abg tu marah plak..da la dia dok pnggil bnyak kali dah..dok suh cepat...so..sye tnya la dia sbb dia pling dekat dgn meja helmet tu..hahaha..sye ckp kt dia...
                              
                        me: nak ikat mcm na ek helmet nie???x reti..
                       boy: mcm nie..*smbil tnjukkn gya..hahaha...dia tau kot sye dh lmbat..penat dia ajar sye x reti  
                              gak..sbb sye x nmpak besi tu..haha..last2 dia tolong ikatkan..hahaha..sumpah trkejut gila
                              masa dia tlg ikatkn tu..tergamam gila msa tu..first time org bt mcm tu..haha..ye la..suh dia ajar je..tetiba dia mai tlg ikat..haha..sumpah malu giler kt dia..haaha
                        me:thankz*smbil pling muka x tgk dia..sbnarnya malu kat dia..segan nk tgk dia..hahaha..and..
                              segan dgn org yg tgk dia ikat helmet sye td..hahahaha...malunya...http://www.emocutez.com thankz ek boy..
                              jasa mu dikenang..hahaha..

so pas tu..abg a.k.a cikgu tu suh sya start moto plak..pastu..dah start..dia tnya plak..boleh bawak x..huhu..x fhm ke..kn dah gtau td..hahaha..rsa mcm nak ckp mcm tu je...tp..x kn la kn..so..sye ckp la kt dia..x cekap...klu mcm tu...jom pi kt blok D tu..kita blajar kt sana..WHAT??? ok..sye sgt2 malu ok..dh la suh start...pastu suh pi blakng tu jalan kaki plak..menciknya..malu okey....so..dgn prasaan geram..sye pegi la kt blok D tu...mse dok tnggu abg tu dtg..tetiba..air mata jernih nie mngalir plak..hahaha..mybe sbb geram+malu+penat menunggu..sbb tu la ngis..haha..pastu..cover la blik kn..x kan nak tnjuk dkt abg tu sye nangis plak..malu la..hihihi...sye rse sensitif sgt td..haha..so..sbb tu mudah menangis..ntah la..mybe sbb da nk cuti2 malaysia..hahaha...faham2 je la kn..hihi..so..sbb tu sensitif skit..x bleyh org salah ckp klu msa2 mcm nie..nnti asyik nak ngis je..hahaha..ok..smbung crita balik..so..air mata dah dkesat..so..x de kesan lgi..hihi..so..x lma pastu..abg tu dtg...dia pnggil sye pegi kt blnkng tu...so..pegi je la..tetiba minyak habis..geram!!!hahaha..pastu dia ckp..mlang btol nsib kamu hari nie..so..nak bt mcm na nie....wth???hahaha  ade ke ptut tnya sye..huhu..smbil tu dia dok ckp..lain kli bgtau la awl2..senag la ckit...jdi mcm nie..kn susah..kamu pon balik lmbat..ok..pas dia ckp mcm tu..air mata nie trus laju je kluar ok..http://www.emocutez.comhahaha..dia dok ckp2...sye x dgr dah...haha...trus paling muka kt blah lain..ye la..dh tngah ngis..malu la nk tgk dia..hahaha..kira ngis truk gak la..smbung nangis yg tdi balik..hahaha..ye la..sye mmg dok sedey dah tdi..tetiba dia pi bg sedey lagi..haha..trus banjir la..mmg truk gila ngis..smpai teresak2 kot..hahaha..pastu abg tu pon naik cuak la..dh sye nangis...ahaha..dia ckp..la..awt nangis...abg bukan marah pon..abg ckap.ja...lgi kuat aku ngis...hahha...pastu dia dok pujuk2 sye..haha..sorry la..abg mlawak ja td..dah2..x mau nangis..hahha...pastu dok buat baik plak..tnya dok mna la..kg kt na la..hahaha..ntah pape la dia tu..x nmpak ke org tgh nngis..leyh dok tnya plak..sye nak jwb pon x bleyh..haha..gila truk kn..hahaha..maaf..sye mngada2 sedikit..haha..pastu..dah dia dok pujuk..x kn nak ngis lgi kot....so..da ok la skit..hahaha..pastu..km pon mulakn la sesi latihan...hahaha..dia ajar la dri mula..nk kena buat pe..hahaha..yg lwaknya..dia tnya...dak ok ke???dh bleyh blajr ke skrng??hahaha..mcm ner klu sye ckp x bleyh???hahaha..x mau la kejam sgt...haha..mse sye ngis..de la sorng pkcik nie tgk..hahaha..dia tnya..awt nngis..?? haha..dia ingt abg tu da bt pape kt sye pe..hahaha..msa sye bt latihan tu..dia dok tgk sye ja..hahaha...tkt abg tu bt  pape kot..hahaha..blajar kejap je..pastu..kakak yg dok amik sye tu dtg...dia ckp smbung esok plak..haha..dia dah abis mngajar org bt ltihan keta...so,,dia pon nak rush la nk pi ambik org lain plak..so...sye pon pi la ambil borng sye balik kt PAKCIK GARANG tu..hahaha..muka msm je msa tu..ahahaha,,x tau npe..mood swing ckit..hahaha....pastu..sblom balik..kakak tu pesan..esok..pi jumpa abg tu lgi..haha..biasa la..sye kn kanak2 istimewa d situ...malu2..hihihi..pastu..terus balik dgn kakak tu..hahaha

mse nak balik..kakak tu baik gila dgn sye...hahaha..dia tawu kot sye nngis tdi..haha..malu2..hihi..dia blnja sye mcm2..air tebu..teh ais..hahaha..tetiba baik pelik hari nie...otw nak blik umah..dia ajak sye pegi thai jap....dia nak beli makanan kucing..haha..first tu rse tkt gak..haha..nnti ayah sye ckp pe plak...haha..lgpon...dh slalu sgt pegi thai...dah mcm rumah kedua je thai tu...haha..dah kakak tu ajak..pegi je la kn..temankan dia..haha...dia blnja sya mcm2..baik kakak tu..haha..thankz ek kak ani.....haha..sye sgt teruja dan terharu hari nie..hahaha http://www.emocutez.com to abg yg ajar sye tu...sory ye..sye bkn nngis sbb abg ...abg x buat pe pon kt sye..x marah pon..cuma sye trlebih emo skit hari nie..hahaha..sory ye..=))
to kak ani..thankx utk suma..hahaha...sye enjoy kluar jalan2 dgn dia td..hahaha..yea....

esok ada latihan lgi..hahaha...mesti abg tu x brani garang2 dgn sya kan..hahaha..yea...dia akn jdi ckgu yg baik dan lemah lembut..=p  perasan je sye nie kn..haha..



nie la budak yg mngada2 nangis td..hahaha...sory..i emo now..and sometimes mood swing...so..pliss jgn cari pasal or buat sye terasa hati..ok..=))

nie...pengalaman yg pling indah..muahahaha....memalukan btol kn???hahaha..x mau jdi mcm nie dah...hihihi..malu sgt2 ok..=p

Saturday, February 26, 2011

my collection..=))



assalamualaikum...=))

taun nie...dgr cita result spm kluar 23. march..wth????hohoho..sumpah sedeyh ok....sbb...msa bday sye tu..spa x sedeyh kn..klu dpt result elok x pa la nak smbut bday...klu dpt x elok???hohoho..what should i do??hohoho..nak smbut bday dgn kwn2....hmm..ckp psal nak smbut bday..waa..1 msalah jgak ok..haha..tu la..spa suh bnyak kwn..hahaha...sye nak smbut dgn geeng A.K.O.O.O. sye...nak smbut dgn geng asrm sye tu..nak smbut dgn kwn bek sye A.K.A. abg2 sye tu..nak smbut dgn my twin intan suraya..nak smbut dgn kwn2 chinese  and indian sye tu..hohoho..bnyak kn...sye trpaksa kluar 5 kali  utk smbut bday sye..hahahaha..tp..sye rse best sgt nak smbut bday dgn kwn2..sbb tiap2 taun sye smbut dgn diorng..huhuhu..tp..taun nie mesti x dpt bnyak hadiah kn..huhuhuhu..sedey la..=(








nie hadiah taun lepas..hahaha...yg ade lgi la skrng..yg masih slamat..hahaha...sume dri my bff..=))






nie sume hadiah yg msih sye simpan..hahaha..dri form 3 smpai form 5..hahahha..=))







nie hadiah dri kwn baik saya msa sye form 4...yg bear tu dari intan suraya...comel kn...buku itu sedikit buruk sbb..sye marah kt tuan dia dlu....hahaha..skrng..dia telah dirawat semula oleh saya.....lain2 hadiah..x ingt dah letak mana..sorry ye,,.=))







nie dri kwn baik sye..jasyla rifhana...mse form 3 pnya hadiah..yg lain...x ingt suda..biasa la..slalu pindah..hahaha..habis brng2 letak kt tmpat lain..yg nie je yg slamat.=)))









hadiah form 5..msa bru2 dpt..hahaha..=))






bnda nie..haha..sye suka sgt..hahaha..sye buat bnda nie mse form3..tmpat sye smpan  brg2 kecil and kerongsang..=))






koleksi bear yg sye dpt....=)))







yg note stick kaler kuning tu..sume kwn2 sye ade gak..hahaha..nie mse sye suka kt someone..hahaha..dok gila kt dia msa nie..hihihi...tu kira gmbar km dua la..hihi..tp..nie kisah lama la...let by gone be by gone ok!!=)))

dihias mse form 5..hahaha..cntik kan??hahahaha..







nie geng sye punya...sma kan??hihihi..sye yg lukis sume nie..sbb tu buruk..hahahha




koleksi fail saya..=))


ok..nie fail kesayngan sye...sye guna nie dri form 2..alhamdulillah..masih elok..sgt syg fail nie..kemana sja sye pergi klu kt skolah..mesti akan bwk fail nie..=))



nie suma fail yg sya guna dri form 2 smpai form 5...tp..de 1  da dbawa air banjir...and 1 lgi da rosak..=(






my fav file masa form 5..always bring it everywhere i go..








yg kuning yg bhgian bwah tu dah hanyut banjir..sedey..dia bwa skali dgn suma sijil2 bola tmpar saya..hohoho..kejam..=(








haha..sje snap pin nie..comel kan.=))





barang2 sye...=))






kotak spec yg comel..=)))








my new botol mse form 5..miss the old bottle..botol yg lma de gmbar pooh..tp..da pecah..hahaha..dh la pecah dlm kelas..abis basah tmpat sye..hahaha.







waa..miss my table...=(






pokok 5 peridot..=))





hahaha..yg nie..hasil drp keboringan sye mse dgr ceramah bm..hahaha..mnggunakan pembalut coklat mentose..hahaha..jdi la bnda alah nie..hahaha









 hahaha..thats all syg2 suma..thankz for readimg..=))

*really2 miss my dear..=))
*dia abis exam 24.march..hahaha...lmbat lgi la...
*dia x guna u pax..so..call free sye..x de gunanya la..huhuhuhu


sye harap..bday sye kali nie..akan mmberi 1000 makna kepada saya..=))
syg kwn2 sume..

Friday, February 25, 2011

adab berpakaian menurut islam...=))



Sewajarnya seseorang itu memakai pakaian yang sesuai kerana pakaian sopan dan menutup aurat adalah cermin seseorang itu Muslim sebenar. ISLAM tidak menetapkan bentuk atau warna pakaian untuk dipakai, baik ketika beribadah atau di luar ibadat. Islam hanya menetapkan bahawa pakaian itu mestilah bersih, menutup aurat, sopan dan sesuai dengan akhlak seorang Muslim.

ISLAM tidak menetapkan fesyen pakaian tetapi perlu mematuhi garis panduan dalam menutup aurat. Di dalam Islam ada garis panduan tersendiri mengenai adab berpakaian untuk lelaki dan wanita iaitu:

1. Menutup aurat
AURAT lelaki menurut ahli hukum ialah daripada pusat hingga ke lutut. Aurat wanita pula ialah seluruh anggota badannya, kecuali wajah, tapak tangan dan tapak kakinya.

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Paha itu adalah aurat." (Bukhari)

2. Tidak menampakkan tubuh
PAKAIAN yang jarang sehingga menampakkan aurat tidak memenuhi syarat menutup aurat. Pakaian jarang bukan saja menampak warna kulit, malah boleh merangsang nafsu orang yang melihatnya.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku lihat ialah, satu golongan memegang cemeti seperti ekor lembu yang digunakan bagi memukul manusia dan satu golongan lagi wanita yang memakai pakaian tetapi telanjang dan meliuk-liukkan badan juga kepalanya seperti bonggol unta yang tunduk. Mereka tidak masuk syurga dan tidak dapat mencium baunya walaupun bau syurga itu dapat dicium daripada jarak yang jauh." (Muslim)

3. Pakaian tidak ketat  
TUJUANNYA adalah supaya tidak menonjolkan atau melihatkan bentuk tubuh badan.

4. Tidak menimbulkan riak
RASULULLAH SAW bersabda bermaksud: "Sesiapa yang melabuhkan pakaiannya kerana perasaan sombong, Allah SWT tidak akan memandangnya pada hari kiamat."

Dalam hadis lain, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Sesiapa yang memakai pakaian yang berlebih-lebihan, maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan pada hari akhirat nanti." (Ahmad, Abu Daud, an-Nasa’iy dan Ibnu Majah)

5. Lelaki dan Wanita berbeza.
MAKSUDNYA pakaian yang khusus untuk lelaki tidak boleh dipakai oleh wanita, begitu juga sebaliknya. Rasulullah SAW mengingatkan hal ini dengan tegas menerusi sabdanya yang bermaksud: "Allah mengutuk wanita yang meniru pakaian dan sikap lelaki, dan lelaki yang meniru pakaian dan sikap perempuan." (Bukhari dan Muslim)

Baginda juga bersabda bermaksud: "Allah melaknat lelaki berpakaian wanita dan wanita berpakaian lelaki." (Abu Daud dan Al-Hakim).

6. Larangan pakai sutera
ISLAM mengharamkan kaum lelaki memakai sutera. Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Janganlah kamu memakai sutera, sesungguhnya orang yang memakainya di dunia tidak dapat memakainya di akhirat." (Muttafaq ‘alaih)

7. Melabuhkan pakaian
CONTOHNYA seperti tudung yang seharusnya dipakai sesuai kehendak syarak iaitu bagi menutupi kepala dan rambut, tengkuk atau leher dan juga dada. Allah berfirman bermaksud: "Wahai Nabi, katakanlah (suruhlah) isteri-isteri dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan beriman, supaya mereka melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun dan Maha Penyayang." – (al-Ahzab:59)

8. Memilih warna sesuai
CONTOHNYA warna-warna lembut termasuk putih kerana ia nampak bersih dan warna ini sangat disenangi dan sering menjadi pilihan Rasulullah SAW.

Baginda bersabda bermaksud: "Pakailah pakaian putih kerana ia lebih baik, dan kafankan mayat kamu dengannya (kain putih)." (an-Nasa’ie dan al-Hakim)

9. Larangan memakai EMAS.
TERMASUK dalam etika berpakaian di dalam Islam ialah barang-barang perhiasan emas seperti rantai, cincin dan sebagainya. Bentuk perhiasan seperti ini umumnya dikaitkan dengan wanita namun pada hari ini ramai antara para lelaki cenderung untuk berhias seperti wanita sehingga ada yang sanggup bersubang dan berantai. Semua ini amat bertentangan dengan hukum Islam.

Rasulullah s.a.w. bersabda bermaksud: "Haram kaum lelaki memakai sutera dan emas, dan dihalalkan (memakainya) kepada wanita."

10. Mulakan memakai dari sebelah kanan.
APABILA memakai baju, seluar atau seumpamanya, mulakan sebelah kanan.

Imam Muslim meriwayatkan daripada Saidatina Aisyah bermaksud: "Rasulullah suka sebelah kanan dalam segala keadaan, seperti memakai kasut, berjalan kaki dan bersuci." Apabila memakai kasut atau seumpamanya, mulakan dengan sebelah kanan dan apabila menanggalkannya, mulakan dengan sebelah kiri.

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Apabila seseorang memakai kasut, mulakan dengan sebelah kanan, dan apabila menanggalkannya, mulakan dengan sebelah kiri supaya yang kanan menjadi yang pertama memakai kasut dan yang terakhir menanggalkannya." (Riwayat Muslim).

11. Selepas membeli pakaian baru
APABILA memakai pakaian baru dibeli, ucapkanlah seperti yang diriwayatkan oleh Abu Daud dan At-Tarmizi yang bermaksud: "Ya Allah, segala puji bagi-Mu, Engkau yang memakainya kepadaku, aku memohon kebaikannya dan kebaikan apa-apa yang dibuat baginya, aku mohon perlindungan kepada-Mu daripada kejahatannya dan kejahatan apa-apa yang diperbuat untuknya. Demikian itu telah datang daripada Rasulullah".

12. Berdoa
KETIKA menanggalkan pakaian, lafaz- kanlah: "Pujian kepada Allah yang mengurniakan pakaian ini untuk menutupi auratku dan dapat mengindahkan diri dalam kehidupanku, dengan nama Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia."

Sebagai seorang Islam, sewajarnya seseorang itu memakai pakaian yang sesuai menurut tuntutan agamanya kerana sesungguhnya pakaian yang sopan dan menutup aurat adalah cermin seorang Muslim yang sebenar.





di copy dri blog http://gempakstyledakwah.blogspot.com/..jom pegi blog nie..mcm2 cite menarik..=))

segala persoalan akan terjawab dgn cara sya sendiri..=)

Assalamualaikum..=))

hari nie...sye nak jwb smua soalan yg slalu org tnya kt sye slama nie  yg mna .kdg2 sye jwb..kdg2 sye x jwab..senyum saja msa tu..hihihi..yea..skrng..i want to be honest with u all about my opinion terhadap soalan2 yg awk sume tnya kt sye...ok...sye jwab dgn cra saya sendiri..pendapat sya sendiri..lain org lain pendapat kn..so..klu anda terasa dgn pendapat sya..maaf dipinta ye...=))
antara soalan2 yg slalu org tnya sya....


1.dlu ex bf dok sblah umah je...so..diorg slalu tnya and ckp mcm nie...

bf sblah umah...mesti slalu jumpa kn...???
sye snyum ja slalunya....
here is my answer....NO..hahahaha..mesti korang x cya kan..percaya la..klu x caya..pegi jumpa my mum or tanya la ex bf sye sendiri..mmg x penah jumpa or sembang depan2...jumpa pon..msa hari raya je..tu pon..pegi dgn family..and x sembang pon....haha...

org slalu ckp..ruginya...dok sblah umah pon x jumpa..klu diorng..hari2 jumpa...
jwpn sye...x..x rugi pon..sye xde rsa rugi pon..jujur sye ckp..sye x kisah pon...ntah la..sye x suka bnda2 mcm tu...x suka duduk2 berdua nie..jujur sya ckp..klu duduk berdua..mcm2 bleyh jdi klu x kuat iman..so...sye x nak la tambah dosa..dudk brdua2 an pon da bleyh dpt dosa...so...lebih baik klu x jumpa.lgipon..x manis org tgk...=))


2.about date..
hahaha..jujur la sye ckp..spe x tringin kn...hahaha...tp...better x bt date2 nie..ntah la..sye x minat sgt bnda2 mcm nie...wlpn sye tringin gak kdg2 tgk kwn2 buat date..tp...anda pon faham kn...bila brdua...yg ketiga syaitan...pda pendapat sye...sye tringin nak bt date tu sbb..bisikan dri syaitan..yg mana suka klu kita brdua2 an nie..so..klu nak jumpa sya....anda x kn pernah brjumpa sya sorng2..mybe sye akan bwk kakak sye,kwn baik sye,intan  or adik sye temankn..sbb..slalu sye tgk org yg buat date nie...hmm..x pyah ckp la..mcm2 prngai dan kelakuan yg menjolok mata....lgipon..kita org islam...tlg la jgn buat benda2 mcm tu....bila keluar brdua nie...x manis org tgk..mmg benda nie normal bg sesetengah org...tp bg sye..x...dlm islam..xde plak benarkan kita keluar berdua mcm tu...lgipon...bukan ada apa2 ikatan lgi..mna boleh nak kluar suka2 hati..wlpun dah brtunang....blom lgi ade ikatan yg sah...so..kena la jga batas2 pergaulan kita kn....klu nk ikutkan..x bleyh jumpa2 nie...jgn ckp jumpa...bertentang mata pon berdosa  dgn lelaki bukan muhrim...tp...ye la dunia akhir zaman...mmg mcm nie..klau nak jumpa...sye pon x baik sgt...tp..sye akan cuba elakan benda2 mcm nie..insyaallah...sye akan cuba yg terbaik.. ..=))
suma nie brlaku sbb pergaulan bebas remaja zaman skrng...so..jom sma2 kita elakan benda2 mcm nie...and jauhi maksiat dan zina...=))
*spnjag sye penah kpel nie..x penah lgi kluar date..=))
*sye lebih suka bercinta jarak jauh..sbb..susah nak jumpa...wlpn bila brcinta jarak jauh nie mcm2 dugaan..tp..klu kesetiaan tu ada..pasti kekal lama sesuatu hubungan..=)


3.fesyen..
hmm..skrng kita tgk..mcm2 fesyen..tudung pon da mcm2 fesyen dah..selendang la...tudung syiria la...
hihihi..jujur ckp..spe x teringin kan..tgk kwn2 pkat berfesyen...sye pon tringin nak bergaya mcm diorng..tp..klu ikut cara islam..mmg x ssuai feseyen kita yg skrng nie..yg mana...pkai bju tp still telanjang...skrng...de setengah org tu..pkai tdung sbb nak nmpak cntik...nak nmpk stail..tp..dia lupa..niat kita pakai tudung nie...sbb nak tutup aurat...bukan sbb nak  berfesyen..so..bila kwn2 tnya sya sal fesyen2 nie..sye x berminat sgt sbnarnya..bila kita berfesyen nie..akan menarik rmai perhatian lelaki...so..korang pon tau kan pe hukumnya.....nak bersolek pon x bleyh...klu utk suami ja bleyh...so...klu sye nie x berfesyen..jgn la ckp pe ek..hihihi..sye sdng cuba utk mnjadi wanita muslimah...so..x bleyh la trus berubah..kena la prlahan2 dulu kan..klu brubah scara mendadak..nnti org terkejut plak...x perlu la nak pakai tudung labuh.....purdah...bnda nie..klu nak pakai jugak,pakai la klu mmpu...klu spe2 yg x mampu lagi...cuba la pkai tdung biasa..tp menutup aurat...yg bermaksud menutup dada kita...jom..sma2 buat perubahan...dunia nie dah x lama...x kan nak berterusan buat dosa kan..jom2..kita buat pahala plak pas nie..=)

cara pemakaian yg sebenar menurut islam..=))jom sma2 cuba jdi mcm nie..






so..sye harap..sye dpt la brubah mnjadi muslimah yg lebih baik,..insyaallah...sye nak berubah ke arah yg lebih baik...jom..kita sama2 berubah...wlpun susah..tp..klu kita cuba sedikit demi sedikit..pasti dpt berubah sepenuhnya...
nak jdi mcm dlm gmbar nie..=))

so...conclusion nya...hahaha..sye lebih suka klu bercinta lepas kawin..bebas nak buat ape pon...nak pegang tgn ke..nak cium pipi ke..suma da boleh..dah halal nak buat ape dah...bila mse tgh bercinta nie dah buat mcm2 dah..nnti pas kawin mesti jdi boring...so..thats why bercinta lepas kawin lebih baik...jom kawin..=))

ok..tetiba membuak2 rsa nak kwin skrng..hahaha...jom kwin skrng?????hahaha..tp...calon??? hahahaha..
sabar2..jom sma2 berdoa moga2 cepat bertemu jodoh..amin..=))


p/s: klu pendapat sye nie ade mnyinggung hati spa2..sye mintak maaf..mybe pndapat kita x sama..ampun maaf di pinta..tp..sye berhak nak brsuara di blog sendiri kan??so...sorry ye klu terasa..ini utk kebaikan kita bersama....=))

Wednesday, February 23, 2011

apabila boring..ini jadinya...=)))

assalamualaikum...=)))

hari nie..sgt2 boring...hahaha..da bosan la dok umah je..hihii..memandangkan eika de tag kat sye 1 contest isnin lepas..so..sye nak buat la taggy dri dia..tp..xde gmbar la plak..so..ptg td..sye pon dudk la kt blakang rumah sorang2 snap pic..hahahaha...x lma pas tu..si kecil nie merangkak mai kt sye..alolo..kcau daun btol la bdk kecik nie kan..hahaha..so...snap la pic dgn dia..hahaha..tp..buas btol bdak nie..asyik nak pegi kat laptop ja..hoho..sngt2 risau..kang rosak laptop nie mati saya..hahaha..snap pic nie guna lappy sbb msa nie..tgh chat dgn my dear..hahaha..so..syg nak tinggl laptop sorng2 dlm bilik..hihihi..bkn slalu my dear tu bleyh nak on9 dgn sye..hihihi..ok...nie la pic yg berjaya d tangkap ...hihihi..=)))






2 gambar nie sye snap utk contest mulut muncung..ahahahaha..yg selebihnya..sje la snap..boring yg teramat td..hihihi









terpaksa kawal bdk kecik nie dri mndekati lappy sye..hihihi







mse nie..adik boy sye tgh buat lwak..hihihi




peace yaw!!!...=))

mcm mak org pon ade gmbar nie..hihihi


muka msm,....hihihi..=))



peace lgi..=))






muka x matured lgi..hihi















hahaha..habis suda..nnti tngkp gmbar dgn adik2 yg lain plak ek..hihihihi....

hope sgt result spm x kluar mse bday sye..gila sedey  nnti klu dpt x elok...nak smbut bday pon x de mood..huhuhuhu...ari nie..sgt sronok sbb..my dear ade bnyak mse dgn sye..hihihi.,.tp dsbbkn BOLA!!!! hahaha...asal la boy nie gila sgt dgn bola..nasib2..hihhiihi..klu kwin  dgn dia nanti..klu dia penting kn bola dri sye lgi..siap dia!!!!hahahaha..skrng x pe lgi..hihihi....harus la memahami dia..hihihi...ok..nntuk suda..papai..=))

p/S: sgt tamak kerana mng update 2 entry dlm mse 1 hari..ini maknanya..sye sgt3 boring..hahahaha